E-Handel
NRI har ansvar for å legge til rette for at kommunene kan benytte e-handel når de bestiller varer og tjenester. I NRI-avtalene blir det derfor stilt krav til avrops- eller bestillingsmetode når vi kjører konkurransene, se hvilke alternativer som finnes under.
I avtaleperioden bistår NRI kommunene og bestillerne dersom noe ikke fungerer i forhold til e-handel i den enkelte avtale. Dette blir behandlet på lik linje med andre avvik på avtalene.
Bestillingsmetoder
- Katalog (artikkelsøk). Leverandøren utarbeider en katalog over de varene som kan kjøpes på avtalen. Våre betingelser legges inn i katalogen.
- PunchOut (ekstern nettbutikk). Du blir som bestiller rutet videre inn i leverandørens nettbutikk. Våre betingelser legges inn i nettbutikken.
- E-post til leverandør (formular bestilling). Det går en e-post til leverandøren om hva du ønsker å bestille. Ofte referert til som formular eller fritekstbestilling.
Fordeler ved å benytte e-handel
- Vi får bedre kontroll med prisene og at riktige varer blir bestilt
-
Alle bestillinger blir skriftliggjort, noe som gjør at vi kan benytte sanksjonene i avtalen dersom leveransen ikke er i henhold til avtalen. Dette kan være dagbøter ved forsinkelser for eksempel, som ikke kan påberopes ved muntlige bestillinger da vi ikke kan bevise når bestillingen ble gjort
-
Bestilling blir alltid gjort hos den leverandøren vi til enhver tid har avtale med
-
Det er enklere for leverandørene å motta og levere på bestillingene i og med at de er likere og der ikke er rom for misforståelser i forhold til hva som er bestilt
Alle deltagerkommunene i NRI, bortsett fra Enebakk, har innført e-handel som bestillingssystem.
Dersom du har spørsmål til e-handel i din kommune kan du ta kontakt med:
Kommune | Navn | Epost |
Aurskog-Høland | Roar Karlsen |
roar.karlsen@ahk.no |
Nittedal | Bjørn Håkonsen | bjorn.hakonsen@nittedal.kommune.no |
Ansvarlig for e-handel i NRI er:
Hilde Aanesen, e-post:hilde.aanesen@nittedal.kommune.no, mobil: 90 83 54 87